maandag 16 december 2019

Stijlvolle Geschenktips : Mocktail Monday met NUDO

 
Laten we het nog eens hebben over alcoholvrije spirits. De benaming alleen al zorgt soms voor heftige discussies tussen spiritliefhebbers. Als er iets is wat ik met zekerheid kan zeggen, dan is het dat de kwaliteit van de producten die recent op de markt kwamen merkelijk verbeterd is.

Seedlip was zowat de eerste die deze nieuwe markt echt heeft opengebroken. Bij hun producten heb ik vooral het gevoel dat ze de consumenten willen verrassen met nieuwe en zelfs ongewone smaken. Op zich heb ik daar uiteraard helemaal niets op tegen, maar ik vraag me wel af of je daarmee ook de verstokte cocktail- of gin-liefhebber echt kan overtuigen.


Een aantal producenten hebben intussen door dat als je een NA spirit wil maken die als regelrechte vervanging van gin op de markt komt… dat die dan ook echt naar gin moet smaken. Nona June 
was eigenlijk de allereerste waarbij ik het gevoel had dat er een zeer grote sprong voorwaarts was gemaakt. Daarom was ik ook heel nieuwsgierig naar dit gloednieuwe Belgische product, dat eveneens beweert de echte gin-liefhebber te willen verleiden.
Nudo 
is een “Premium Non-Alcoholic Spirit” en een merk uit de portefeuille van Albatross Liquors. In tegenstelling tot alle eerdere NA spirits die ikzelf heb gezien en geproefd is de vloeistof in dit geval niet geheel doorzichtig wat het ook een beetje uniek maakt. Deze spirit werd gemaakt met meerdere kruiden, zestes en bloemen.

De makers van Nudo Drinks vinden de flessen van hun concurrenten vaak hoog geprijsd. Door letterlijk alles in eigen huis te doen, proberen ze zelf de verkoopprijs zoveel mogelijk te drukken. De volledige ontwikkeling, productie, marketing en verkoop gebeuren dus in eigen beheer.


Uiteraard ben ik altijd nieuwsgierig naar de productie. In dit geval is het een combinatie van maceratie, extractie en cold press. Het product blijft heel natuurlijk, zonder toegevoegde suiker, zonder bewaarmiddelen. Het water dat gebruikt wordt voor de productie is gefilterd via omgekeerde osmose.


Als ultieme test proefde ik een Nudo & Tonic met een paar jeneverbessen erbij. Je mist alleszins de alcohol niet. Je zou absoluut kunnen denken dat het om een Gin & Tonic gaat, maar eerlijk is eerlijk… vergelijk het dan wel met een gin die zichzelf niet teveel op de voorgrond plaatst.


Conclusie : Absoluut een prima alternatief voor de BOB van het gezelschap… of tijdens een alcoholvrije maand. Binnenkort komt immers ook Tournée Minérale 
er weer aan en zal je heel blij zijn dat dit soort producten bestaat !

Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten