dinsdag 10 december 2019

Stijlvolle Geschenktips : Hine Cognac

 
Domaines Hine aan de oevers van de Charente bestaat reeds 250 jaar, maar voor mij was dit mijn eerste kennismaking met dit cognacmerk. Ik vond deze fles in de winkelrekken van Delhaize.

H by HINE VSOP is een Fine Champagne Cognac met veel frisse toetsen. Florale neus met toetsen van jasmijn, acacia, iris, lelie. Fluweelzacht in de mond met abrikoos en vanille. Dit is een blend van 20 cognacs, minstens vier jaar gerijpt. De druiven werden geteeld in de Grande Champagne en Petite Champagne, de twee fijnste crus in cognac. Deze cognac leent zich ook zeer goed als ingrediënt voor smaakvolle cocktails.


Ik kies een recept wat de cognac nog helemaal tot uiting laat komen. We voegen alleen een bittere toets toe met Suze en een zoete toets met Pineau des Charentes, uit dezelfde regio.


Fleur de Lis


Ingrediënten
5 cl H by Hine Cognac VSOP
1 cl Suze
1 cl Pineau des Charentes


Bereiding
We voegen de drie ingrediënten samen in een mengbeker met ijs. Kort roeren gedurende een tiental seconden. Strainen in een groot cognacglas. En dan vraag ik iets zeer ongebruikelijks… laat het glas enkele minuutjes rusten. Geloof me, de smaak komt hierdoor echt helemaal tot zijn recht.


Als je een cognacglas gebruikt is geen versiering nodig, in een cocktailglas kan je eventueel een zeste van pompelmoes toevoegen. 


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten