zaterdag 14 december 2019

Stijlvolle Geschenktips : Cîroc White Grape Limited Edition

Vodka wordt nog vaak aanzien als een vrij smaakloze spirit die het meest aanleunt bij pure alcohol. Om die reden hebben we tijdens deze reeks “Stijlvolle Geschenktips” toch ook gezorgd voor enkele zeer smaakvolle vodka’s. En dat mag je echt letterlijk nemen. Toen ik deze Cîroc Limited Edition White Grape proefde ben ik onmiddellijk naar de living gelopen met enkele shotglaasjes om mijn wederhelft en een vriendin die op bezoek was ook te laten proeven. Wat een heerlijke spirit, echt ideaal om iets mee te doen tijdens de feestdagen !

Deze vodka is uiteraard perfect om er een White Grape 75 mee te maken (variatie op de French 75, met Champagne, maar eventueel kan het zelfs zonder suiker), maar ik zocht het deze keer in de richting van een klassieke ‘Lemon Drop’ omdat ik wel iets zag in de combinatie van druif en citroen.


Lemon & Grape


Ingrediënten
5 cl Cîroc Limited Edition White Grape
3 cl vers citroensap
1,5 cl suikersiroop


Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een shaker met veel ijs. Krachtig shaken en doorheen een fijn zeefje serveren in een voorgekoeld Martiniglas. Een doodeenvoudig sour-receptje, maar dit werkt echt schitterend met deze flavoured vodka. Geloof me, je wil zonder twijfel nog een tweede glas !


Richtprijs Cîroc White Grape : 37,50 Euro. Verkrijgbaar in de drankenhandel.


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten