woensdag 21 december 2016

Spicy Xmas Margarita

Eén van de voordelen die je hebt als drinksblogger is dat distributeurs je af en toe flessen opsturen om te testen. Soms zit daar ook wel eens een ‘limited edition’ fles bij waarvan ik in eerste instantie denk “Wat moet ik daar nu mee aanvangen ?”. Na wat experimenteren kom je dan soms toch tot heel verrassende en lekkere resultaten.

Sierra Tequila is een merk wat we natuurlijk kennen, maar hun Spiced Tequila likeur was mij nog onbekend. Om dit product te gebruiken in een cocktail moet er eerst en vooral aandacht besteed worden aan smaak en aroma. Het aroma is overduidelijk herkenbaar als een gerijpte tequila. Een sterke agave-geur, wat mij steeds doet denken aan snoepjes. Deze likeur blijkt inderdaad een tequila reposado te zijn van blauwe agave, waaraan sinaasappel en kaneel werden toegevoegd. Heel lekker om gewoon van te genieten met enkele ijsblokjes, maar ook bruikbaar als ingrediënt voor een spicy (kerst)cocktail.

Daarmee was mijn keuze ook gemaakt : Een Spicy Xmas Margarita voor de echte Tequila-liefhebbers.

Cocktail : Spicy Xmas Margarita

Ingrediënten
4 cl Sierra Spiced Tequila Likeur
4 cl El Domador Tequila Silver
4 cl vers limoensap

Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een shaker met veel ijs. Krachtig shaken gedurende 15 seconden en dubbel strainen doorheen een fijn zeefje in een voorgekoeld Margaritaglas.

Eventueel een zoutrandje voor de liefhebbers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten