De netwerkreceptie achteraf vond ik zo mogelijk nog meer de
moeite dan het event op zich. Bernard Massard was aanwezig met zijn net-iets-betere
crémant “Cuvée de l'Ecusson” die
ik zeer goed ken van onze tripjes naar Luxemburg. Brouwerij Het Anker uit
Mechelen pakte uit met zijn voortreffelijke Belgische whisky en het barteam van
Schweppes Premium Mixers maakte Ginger-Ale cocktails met Bulleit Bourbon en
Zacapa Rum.
Uiteraard was ook de hoofdsponsor van het event, Nespresso,
aanwezig met een grote stand. Hun grote droom voor de toekomst is een
uitgebreide koffiekaart in elk restaurant, of waarom niet, een kaart met
koffiecocktails voor na de maaltijd.
De aanwezigen op dit event waren
uitsluitend horecaprofessionals. Tussen de vele (bekende en minder bekende) chefs
en souschefs ontdekte ik ook de twee top-bartenders van The Pharmacy in Knokke,
Hannah en Ran Van Ongevalle. Hannah is natuurlijk ook één van de ambassadeurs
van Nespresso.
Nog enkele weken geduld, dan komt het volgende event van
Gault&Millau eraan, wanneer de nieuwe restaurantgids zal worden
voorgesteld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten