woensdag 4 mei 2016

Het eerste kwartaal


Het is intussen reeds meer dan drie maanden geleden dat ik het ‘schrandere’ idee had om deze blog op te starten en voorzichtig met mijn hobby naar buiten te komen. Sinds toen was Double Strainger steevast een gespreksonderwerp op elk netwerkevent waar ik aanwezig was. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel vragen heb gekregen en zoveel enthousiasme heb gezien bij de start van mijn andere bedrijven. Het moet toch zijn dat de bourgondische aard van de Belg zeer snel geprikkeld word. De vraag die ik het meest heb gekregen was “Welke activiteiten wil je met Double Strainger ontplooien?” of “Waar wil je hiermee naartoe?”. Het meest eerlijke antwoord daarop is dat ik het zelf absoluut niet weet. Het enige waar ik 100% zeker van ben is dat ik zeker geen ambitie heb om een drankgelegenheid te openen. De cocktails waren altijd al mijn hobby en moeten dat zeker ook blijven. Ik heb meerdere bedrijven waar ik aan het roer sta op een zee die niet altijd even rustig is. De cocktails zijn voor mij dus een leuke en creatieve afwisseling. Komen er in dit verhaal leuke en interessante opportuniteiten op mijn weg, dan wil ik die zeker bekijken. Hoofdzaak is dat ik er steeds plezier moet aan beleven.
De blog op zich is absoluut succesvol en die zal ik op dezelfde manier blijven aanvullen met lekkere cocktailrecepten, reviews van nieuwe en bestaande dranken, recensies van cocktailbars of evenementen, etc. Het feit dat ik beschik over een perskaart opent hier en daar extra deuren waardoor ik steeds kan beschikken over heel wat materiaal om over te schrijven. Het doet me ook plezier dat ik na deze korte tijd al gevolgd wordt door heel wat mensen uit de sector.
De Facebook pagina leent zich uiteraard tot het delen van nog extra materiaal zoals fotoalbums, interessante artikels over cocktails of dranken, opiniestukken, etc.  
Buiten het journalistieke gedeelte is er natuurlijk ook ruimte om echt “naar buiten te komen”.
In eerste instantie dacht ik vooral aan workshops rond cocktails en mocktails. In de afgelopen periode kwam echter ook meermaals de vraag om cocktails te maken tijdens feestjes, opendeurdagen en recepties. In nauwe samenwerking met Q4U Events werken we aan een aantal concepten die te boeken zijn voor zakelijke events. Een eerste boeking bracht Double Strainger naar Horeca-groothandel Metro in Hasselt, waar we tijdens een nocturne 600 klanten mochten voorzien van lekkere cocktails en mocktails. Q4U Events beschikt over meerdere barmeubels met decor (in alle formaten), maar beschik je zelf over een bar dan kan je Double Strainger natuurlijk ook rechtstreeks boeken voor jouw event. Wij beschikken sinds vandaag over een officiële vergunning voor uitbating van een “reizende drankgelegenheid”.
Dus neen, ik weet nog steeds niet waar we naartoe gaan met dit verhaal, maar ik beleef hier veel plezier aan en kijk alvast uit naar de volgende maanden en de volgende opportuniteiten die mijn weg zullen kruisen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten