zaterdag 22 december 2018

Stijlvolle Geschenktips : Champagne Deutz

 
Vorig jaar hadden we in onze "bubbelsreeks" twee mooie merken uit het kleine Champagnedorpje Ay, gelegen midden tussen de wijngaarden in de buurt van Reims : Bollinger en Ayala. Dit jaar had ik het geluk om op uitnodiging van de importeur beide wijnhuizen ook te mogen bezoeken. Uit hetzelfde kleine dorpje kozen we dit jaar een ander merk voor onze kerstreeks : Champagne Deutz.

Deutz is één van de oudste Champagnehuizen, opgericht in 1838 door William Deutz en Pierre-Hubert Geldermann. Hun Champagnes zijn gekend om hun finesse, elegantie en complexiteit. Deutz Brut Classic is een mooie droge Champagne met Pinot Noir, Chardonnay en Pinot Meunier. Zij kiezen steeds voor een iets langere gisting van 2,5 jaar wat vrij uitzonderlijk is.


Deze klassieke Champagne is heerlijk als aperitief, maar ook perfect te serveren bij zeevruchten of schelpdieren.

Een goede Champagne mag voor mij gerust in een iets breder wijnglas, maar voor deze gelegenheid kies ik toch dit prachtige hoge kristallen Champagneglas van Zahara Homeware


Met dit glas Champagne sluiten we onze reeks “Stijlvolle Geschenktips” af voor dit jaar. Ik maak er dus vandaag ook geen cocktail mee, maar hef het glas op jullie gezondheid en wens jullie een zalig Kerstfeest !


Deutz Champagne is verkrijgbaar bij de betere drankenhandel.


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. The Xmas themeweek recommendations are entirely personal and all chosen by me. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations that were chosen for me instead of by me. In this specific article there is a paid promotion only for the glassware.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten