dinsdag 11 december 2018

Stijlvolle Geschenktips : HTK Belgian Dry Gin

 
Hertekamp is een merknaam die reeds bestaat sinds 1884, toen Pieter Bruggeman begon met likeuren en jenevers te stoken in Gent.

Vandaag is Bruggeman een grote distributeur en producent van sterke dranken en verkoopt gin misschien zelfs iets beter dan jenever. HTK Belgian Dry Gin wordt gemaakt door de meesters-distilleerders van de beroemde graanjenever. Het hert staat nog steeds fier in het logo.


Deze gin kwam op de markt tijdens de grote gin-hype en is onmiskenbaar een blijver. Twee jaar geleden proefde ik deze gin voor het eerst en toen viel me vooral op dat er sterk werd ingezet op smaak met jeneverbes, kaneel, koriander en veel citrus op de voorgrond. Persoonlijk vind ik dit een zeer lekkere en goed gebalanceerde gin met een mooie combinatie van smaken en aroma’s.


Voor de feestdagen ligt er een leuke geschenkdoos in de winkels met een fles en twee mooie glazen. Een mooie gelegenheid om de glazen nog eens te vullen. Ik versterk het aroma nog een beetje met enkele jeneverbessen en een gedroogd citroenschijfje.


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. The Xmas themeweek recommendations are entirely personal and all chosen by me. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations that were chosen for me instead of by me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten