dinsdag 8 mei 2018

Foute Cocktail : Lemon Passion

Af en toe vind ik het leuk om ook eens lekker foute cocktails te maken. Een foute cocktail hoeft zeker niet altijd Pisang Ambon of Blue Curaçao te bevatten. Deze is een beetje zuur, maar ik vind ‘m zo het lekkerst. Voel je vrij om aan te passen naar eigen smaak.
Deze ‘Lemon Passion’ is een beetje geïnspireerd door tiki-cocktails, behoorlijk fout en vooral een recept wat je kan maken met flessen die je vindt in de bar van de gemiddelde nonkel en tante tijdens het volgende familiebezoek. Al vermoed ik wel dat je dan best zelf een passievrucht kan meenemen ;-)


Ik ben geen grote liefhebber van fruitjenevers, maar het mag gezegd worden dat er ook best lekkere bestaan. Daarom wou ik ook wel eens nadenken over recepten waarin je fruitjenever kan gebruiken als ingrediënt. Zelf had ik nooit eerder fruitjenever gebruikt in een cocktail, maar het leek me toch minstens het proberen waard.


Ik koos in deze cocktail voor citroenjenever van het Haspengouwse BLOSM. Deze fruitjenever gemaakt met citrusvruchten en citroengras heeft net dat beetje meer smaak en aroma dan de gemiddelde citroenjenever.


Lemon Passion

Ingrediënten
4,5 cl BLOSM Jenever Citrus & Lemongrass
2 cl Passoã (Franse likeur van passievruchten)
2,5 cl vers limoensap
1 cl Suikersiroop
1 volledige passievrucht


Bereiding
Voeg citroenjenever, Passoã en limoensap samen in een shaker met veel ijs. Schep ook de inhoud van één passievrucht erbij. Krachtig shaken gedurende minstens 15 seconden. Serveren in een voorgekoeld Margarita- of Martiniglas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten