maandag 1 februari 2016

Valentine Cosmo


 
Als alles een beetje meezit krijgen jullie voor 14/2 nog enkele mogelijke cocktails voor Valentijn, maar ik denk dat voor mij persoonlijk deze “Valentine Cosmo” toch de winnaar is. Bij de samenstelling ben ik begonnen vanaf een klassieke Cosmopolitan, maar ik wou absoluut gaan voor de smaak en geur van frambozen. Een rode vrucht die sensueel genoeg is om het feest van de romantiek in te kleuren.
Frambozen zijn ook een heel dankbare versiering voor je cocktail omdat ze nu eenmaal blijven drijven. Tenslotte is een cocktail toch steeds een feest voor de zintuigen waarbij smaak en geur cruciaal zijn, maar het visuele aspect ook zeer belangrijk is.
Zelf vind ik het ook zeer vervelend als ik een recept vind voor een tot de verbeelding sprekende cocktail, maar die dan één of meerdere ingrediënten blijkt te bevatten die ik niet in huis heb en die ik zelfs niet gemakkelijk kan vinden. Ik probeer daarom zoveel mogelijk te werken met dranken die verkrijgbaar zijn in de supermarkt of de reguliere drankenhandel.
Ingrediënten
  • 20 ml Crème de Framboise
  • 40 ml Wodka
  • 20 ml Cointreau
  • 20 ml limoensap
  • Enkele frambozen
  • ½ glas Champagne

Werkwijze

Vul een Martiniglas met ijs en laat het afkoelen.
Neem een cocktailshaker en vul deze met de Crème de Framboise, Wodka, Cointreau en limoensap. Voeg ijs toe en shake stevig gedurende een tiental seconden.
Wat er nu in je shaker zit is een “Raspberry Cosmo” en die is op zich heel erg lekker. Je kan het ijs uit het glas verwijderen en deze cocktail door een zeefje in het glas gieten. Afwerken met enkele frambozen en genieten !

Maar omdat het voor Valentijn is kunnen we hier nog een veel lekkerder cocktail van maken. Giet het ijs uit het glas en vul het glas voor de helft met Champagne of een uitstekende schuimwijn. Giet dan de cocktail doorheen een zeefje rechtstreeks in het glas met de Champagne. Afwerken met enkele frambozen en laat je verrassen door de heerlijke smaak !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten