zondag 31 januari 2016

De eerste week - What a roller coaster !

Het is exact één week geleden dat ik besloot om mijn hobby om te zetten in een drinksblog en hiermee "naar buiten te komen" als spinoff van onze populaire foodblog Tineke's Cucina
Het resultaat was zeker heel wat meer en heel wat heftiger dan wat ik in gedachten had. Tijdens zowat alle events die ik in de afgelopen week bezocht, werd ik voortdurend aangesproken over deze blog.

Een kort overzicht van wat er zoal uit de bus kwam in deze eerste week :

- Ik schreef een eerste review over een Premium Gin en een artikel over mijn aankoop van botanicals voor de bar.
- Ik kreeg een vraag om aperitieven en drankjes samen te stellen die passen bij gerechtjes van een foodtruck. Naar de toekomst toe zullen dergelijke verzoeken zeker mogelijk zijn.
- Misschien heeft het iets te maken met de "Dry Month" die velen momenteel inlassen, maar ik kreeg deze week meerdere aanvragen voor workshops en demonstraties over Mocktails.
- Ik kreeg zowel via de blog als via de Facebook pagina zeer gerichte vragen over dit vakgebied, waar ik hopelijk redelijk gefundeerde antwoorden op heb kunnen geven.
- In mijn agenda heb ik de Antwerp Gin Days al aangeduid (1 tot 3 April). Andere interessante beurzen, opendeurdagen of barbezoeken zullen in de toekomst ook aan bod komen. Uitnodigingen zijn zeker welkom !
- Er werden al enkele contacten gelegd met ambachtelijke fabrikanten van spirits, waar we hopelijk binnenkort nog leuke dingen mee kunnen doen.

Wat komt eraan in de volgende weken ?

Vanaf morgen krijgen jullie enkele recepten voor lekkere Valentijncocktails.
- We vergeten natuurlijk ook het Chinees Nieuwjaar niet met een aangepast receptje. (Ok, toegegeven, we waren dit wel vergeten maar we hebben dit toch snel mee op de planning gezet !)
- Het project met mijn eigen cocktailbitters.

Opgelet : Op deze blog zullen voornamelijk recepten, reviews en verslagen worden gepost. Alle overige info (en veel meer foto's) zullen voornamelijk op de Facebook pagina worden gepost.

Ben je ongeduldig om zelf te gaan "stirren en shaken", scroll dan eens wat verder naar onder op onze blog, daar kan je een aantal oudere cocktailrecepten terugvinden. En aangezien het onze missie is om jullie lekkere drankjes te bezorgen willen we ook heel graag rekening houden met jullie wensen en verzoeken... dus stuur gerust door.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten