zondag 24 januari 2016

Double Strainger


In 1990 kreeg ik mijn eerste “echte” job, barman in een brasserie. Het enige wat ik daar echt ontzettend leuk vond waren de ‘late nights’ wanneer er nog vooral cocktails en sterke dranken werden besteld. De jaren daarna bleef die interesse sudderen en steeds had ik voldoende flessen in huis om af en toe eens een lekkere cocktail te bereiden.

Toen we vorig jaar verhuisden naar een nieuw gebouw namen we de beslissing om ook een echte bar te installeren. Mijn interesse werd een hobby en een passie. Ik wil heel graag mezelf verder bekwamen in het vakkundig samenstellen van drinks naar ieders wens, maar het mag zelfs nog een stevige stap verder gaan. Binnenkort vinden jullie hier vb. ook een uitgebreid verslag van de bereiding van mijn eigen bitters.

In 2010 heb ik mijn echtgenote gemotiveerd om een eigen foodblog te starten. Dat resulteerde in de zeer populaire suikervrije foodblog Tineke’s Cucina. Intussen is dit verhaal zelfs verder geëvolueerd naar een klein bedrijfje wat niet alleen presentaties, workshops en kookdemo’s organiseert, intussen werden er zelfs met veel succes twee eigen kookboeken met suikervrije recepten op de markt gebracht.

In de afgelopen jaren heb ik heel af en toe al eens een cocktailrecept op Tineke’s Cucina gepost, deze heb ik dan ook al gekopieerd naar deze nieuwe blog, zodat jullie hier alleszins al iets kunnen terugvinden.
De reden waarom ik deze blog apart wou opstarten is uiteraard om me niet te moeten beperken tot suikervrije recepten. Alle recepten die suikervrij zijn zullen voortaan verschijnen op Tineke’s Cucina en op Double Strainger. Alle overige recepten verschijnen alleen op deze blog. De naam van de blog is een samenvoegsel van de techniek “double straining” en de “stranger” die je vaak aan de bar ziet zitten.
Wat mag je verwachten op deze blog ?
Recepten voor lekkere cocktails en drinks, reviews van spirits, tips voor botanicals, verslagen van beursbezoeken, misschien zelfs bijpassende hapjes, … we zien wel waartoe het allemaal nog kan leiden. We hebben er alleszins heel veel zin in !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten