dinsdag 25 juni 2019

Negroniweek : "Konnichiwa Mr. Negroni"

 
Tijdens deze editie van de #Negroniweek wou ik toch ook eens aan de slag met minder voor de hand liggende ingrediënten. Na een heerlijk sushi-avondmaal kwam ik op het idee om iets te doen met sojasaus.

Ik heb wel eens recepten gezien met gin en sojasaus, maar ik dacht ook onmiddellijk terug aan de Japanse whisky van Suntory die ik onlangs mocht proeven. Een Oosters getinte Boulevardier moest het dus worden. Het lag voor de hand om het zoete element (vermouth) te vervangen door de sojasaus, maar uiteraard niet in gelijke hoeveelheden.

“Konnichiwa Mr. Negroni”

Ingrediënten
35 ml Toki blended whisky

35 ml Campari
15 ml Bols Maraschino likeur
1 barlepel Kikkoman sojasaus


Bereiding
Voeg de ingrediënten samen in een mengbeker met veel ijs. Start liever met een half lepeltje sojasaus. Je kan altijd nog wat toevoegen, maar niet wegnemen. De ene soyasaus is al wat pittiger dan de andere.


Roeren tot de cocktail goed gemengd en gekoeld is. Strainen in een voorgekoelde coupe. Versier met een mooi bloempje.

Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten