vrijdag 28 juni 2019

Negroniweek : Caribbean Negroni

 
Omdat ik onverwacht nog even het land verlaat moet ik de #Negroniweek vandaag reeds afronden. Misschien doe ik er volgende week nog wel eentje extra als terugblik op deze schitterende week.

Vandaag eindig ik voorlopig de reeks met een #reshake van een cocktail die ik proefde tijdens de voorstelling van de Santa Teresa 1796 rum. De Brand Ambassador had toen enkele koffieboontjes aan zijn fles vermouth toegevoegd, maar dat moeten we dus ook perfect kunnen oplossen met een korte infusie.


Ik heb in het verleden al heel wat “after dinner” Negroni’s met koffie gemaakt, op basis van vers gezette espresso of op basis van een koffielikeur. Vandaag kies ik dus ook voor de koffiebonen.


Caribbean Negroni


Ingrediënten
3 cl Santa Teresa 1796 rum
3 cl Campari
3 cl Cinzano 1757 vermouth
2 koffieboontjes


Bereiding
Een viertal uren voor het serveren van de cocktail voeg ik alles al samen in een potje met deksel. Bij de cocktail voeg ik ook twee koffieboontjes. Ik kies voor de stevige Italiaanse smaak van Caffè Piu.


Voor de bereiding giet ik dit brouwsel doorheen een fijn zeefje in een mengbeker met veel ijs. Goed roeren en serveren in een tumbler met vers ijs. Versier met sinaasappel.

 
Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten