donderdag 7 februari 2019

Rhubarb Sour

 
Een tijdje geleden ontving ik een pakketje met een fles rabarberlikeur. Ondanks het feit dat ik rabarber zeer lekker vind, vond ik het toch geen eenvoudige smaak om te gebruiken in een cocktail. Toen ik collega-blogger Matthias aan de slag zag met deze likeur begon ik het recept terug uit te kleden tot de meest eenvoudige vorm. Op deze blog brengen we immers eenvoudige recepten die je ook thuis zelf kan maken.

Het resultaat is een klassieke sour-cocktail, maar met het accent op de combinatie van rabarber met citrus. HTK gin heeft een opvallend citrus-aroma, wat we versterken met het limoensap en de versiering.


De Giffard rabarberlikeur 
is een infusie van stukken rode en groene rabarber in neutrale alcohol. Je herkent de typische tweestrijd tussen het confituurachtige zoete en de wrange aciditeit die beide steeds aanwezig zijn in rabarber.

Rhurbarb Sour

Ingrediënten
5 cl HTK Gin
2 cl Giffard Rhubarb Liqueur
3 cl vers limoensap
Tonic

Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een shaker met veel ijs. Krachtig shaken gedurende een 15tal seconden tot de shaker ijskoud is. Dubbel zeven in een Martiniglas. Een klein beetje tonic toevoegen. Versieren met een gedroogd citrusschijfje.


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten