woensdag 30 januari 2019

Belgians love bitter

 
Af en toe proberen we zelf ook eens wat smaken te combineren. Soms leidt dat tot interessante resultaten, al blijkt mijn persoonlijke smaak toch best af te wijken van “het grote publiek”.

Omdat België bekend staat om zijn voorliefde voor bittere smaken (koffie, chocolade, witloof, …), besloot ik voor deze cocktail een aantal bitterzoete ingrediënten samen te voegen. Bittere cocktails zoals een Negroni vind ik ook lekker, dus ik was vooraf vrij zeker van mijn keuze. Hou je niet van Cold Brew Coffee of een kruidige bitterzoete Amaro, dan kies je best een andere cocktail ;-)

Belgians love bitter

Ingrediënten
4 cl Roaster’s Gin (West-Vlaamse gin met een subtiel koffiesmaakje)
2 cl Amaro Montenegro
2 cl Conkers Cold Brew Coffee liqueur
1 dash Chocolade bitters
1 dash Orange bitters

Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een mengbeker met veel ijs. Een halve minuut roeren tot de cocktail echt ijskoud is. Serveren in een tumbler met een grote ijsbal. Verdere garnering is overbodig.


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten