maandag 16 april 2018

World's End Tiki Spiced Rum en de Tiki Daiquiri

Het leuke aan deze blog is dat ik de kans krijg om alle subtiele (of minder subtiele) verschillen te ontdekken tussen verschillende merken en bottelingen van eenzelfde spirit.

World’s End Rum is al lang geen onbekende meer en hun ‘Dark Spiced Rum’ vind ik eigenlijk zowat de beste spiced rum die ik tot op heden heb geproefd. Hun ‘Tiki Spiced Rum’ had ik reeds geproefd tijdens de persvoorstelling, maar daarna had ik er niets meer mee gedaan. Omdat ik nu toch ook wat meer aandacht wil geven aan tiki-cocktails heb ik deze fles opnieuw erbij gehaald. En opnieuw was ik zeer positief verrast door de unieke smaak van deze botteling.

World’s End Tiki Spiced Rum is samengesteld volgens een recept van Tom Neijens van The Drifter (Gent), de eerste echte Tikibar in ons land. Deze botteling won vorig jaar reeds een gouden medaille op een belangrijke beurs in Berlijn.


Deze ‘Tiki Spiced’ is een blend van op eiken vaten gerijpte Caraïbische rums, kaneel, allspice en een geheime kruidenmix. Je proeft en ruikt duidelijk kaneel, maar ook toetsen van chocolade. Deze botteling biedt heel wat mogelijkheden voor cocktails, maar zelfs bij gebruik in klassieke rum-cocktails geeft deze rum net dat extra beetje tiki-aroma. Probeer het maar eens met deze eenvoudige Daiquiri, de rum-versie van een klassieke sour-cocktail.

Tiki Daiquiri


Ingrediënten
5 cl World’s End Tiki Spiced
3 cl Vers limoensap
2 cl Rietsuikersiroop


Bereiding
Voeg alle ingrediënten samen in een shaker met veel ijs. Krachtig shaken gedurende 15 seconden. Strainen in een lowball glas met vers ijs. Versieren met een stukje ananas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten