maandag 12 augustus 2019

Paloma met Giffard Pink Grapefruit likeur

 
Volgens mij heb ik een kleine “afwijking”. Ik kan echt geen Paloma’s klaarmaken zonder in mijn hoofd “Una Paloma Blanca” van de George Baker Selection te horen. Voor de Antwerpenaars “Mijn blauwe geschelpte. Mocht dit vanaf nu ook bij jullie het geval zijn, alvast mijn welgemeende excuses 😉

De Paloma is de meest populaire en dus ook meest gedronken Tequila cocktail ter wereld. Zeer geschikt als aperitief, want lekker bitter door de pompelmoes. Toen ik een flesje pompelmoeslikeur mocht uitproberen voor Giffard, wou ik natuurlijk ook eerst en vooral een Paloma ermee maken. Een Paloma is eigenlijk een zeer handige cocktail om te maken als er bezoek komt, want het recept is zeer eenvoudig en met weinig handelingen te bereiden.

Deze likeur heeft een zeer sterk pompelmoesaroma, net alsof je ruikt aan een glas versgeperst pompelmoessap. Zeer aromatische likeur met een goede balans tussen zoet, bitter en zuur. Heel veel zeste in de afdronk. Werkt perfect in deze cocktail, maar is ook zeer lekker in een eenvoudige mix met wijn of schuimwijn.

Paloma


Ingrediënten
4,5 cl Sierra Tequila silver
3 cl Giffard Pink Grapefruit Liqueur
2,25 cl Versgeperst pompelmoessap
2,25 cl Versgeperst limoensap


Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een shaker met ijs. Krachtig shaken en zeven in een voorgekoeld cocktailglas met een groot ijsblok. Versier met een schijfje verse of gedroogde pompelmoes.


Note
Voor de nieuwsgierigen : Het rode drankje op de foto was een glaasje Crodino Rosso voor de BOB van dienst 😉


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten