dinsdag 16 oktober 2018

Cocktail : Gin Blind

 
Soms krijg ik wel eens de vraag of ik al die cocktailrecepten uit het hoofd ken. Uiteraard niet. De meeste klassiekers ken ik wel, maar er zijn ondertussen duizenden cocktailrecepten die je kan terugvinden in boeken en op het internet. Ik vind het altijd leuk om eens te grasduinen tussen al die recepten en er dan enkele te selecteren om zelf te maken. Eén van de cocktailboeken die ik absoluut kan aanraden is “The 12 bottle bar”.

Uit dit boek haalde ik het recept voor de ‘Gin Blind’ en maakte er mijn eigen versie mee.
Oorspronkelijk komt dit recept uit “The Gentleman’s Companion” van Charles H. Baker uit 1939. Het was een bundel van alle lekkere drankjes die hij had leren kennen tijdens zijn wereldreis. De ‘Gin Blind’ werd voor hem geserveerd door de butler van Commandant Livesey van de Britse zeemacht.


Gin-Blind


Ingrediënten
60 ml Belroy’s Gin
7,5 ml Cointreau
15 ml Otard cognac
1 dash sinaasappelbitters


Bereiding
Voeg alle ingrediënten samen in een mengglas met veel ijs. Roer 30 seconden aan een vast tempo tot alles goed gekoeld is. Serveer in een voorgekoeld Martiniglas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten