vrijdag 8 april 2016

Out of the blue


Als we kijken naar het concept van een cocktailbar, dan zijn er meerdere soorten. Eentje daarvan is de “Tiki-bar”. Denk aan zon, zee, strand, veel bamboe, exotische cocktails met fruit en parapluutjes. Dit is niet direct mijn favoriete type cocktailbar, maar er zijn wel enkele exotische cocktails die bij dit concept horen, die ik op een zonnig terrasje zeker kan appreciëren. Denk maar aan een mojito, een caipirinha, een daiquiri, …
Heel vaak gebruiken deze cocktails rum als basis.
Toen ik tijdens de voorbije Delhaize-foodshow een heuse kokosnoot mee naar huis kreeg, was het voor mij een evidentie dat ik daar een exotische rum-cocktail mee zou maken. De voorbije weken waren helaas zo druk dat de kokosnoot was blijven liggen. Dan toch maar letterlijk “out of the blue” enkele ingrediënten samengevoegd om tot deze heerlijke cocktail te komen : Out of the Blue !
In de “Genuine Coconut” zit ongeveer 20 cl kokoswater. Het water eruit krijgen is niet zo eenvoudig, ik heb minstens 5 minuten staan schudden met de kokosnoot om alles er via het rietje uit te krijgen. Het kokoswater is trouwens ook heerlijk verfrissend om puur te drinken, maar de drang om er een lekkere exotische cocktail mee te maken was gewoon te groot. Aangezien je ongeveer 20 cl kokoswater hebt kan je er zelfs met gemak twee van deze cocktails mee maken.
Ingrediënten
5 cl Bacardi Rum
10 cl Kokoswater (Genuine Coconut)
5 cl Batida d
e Coco
2 cl Bols Blue Curacao


Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een shaker met ijs. Krachtig shaken tot de shaker aan de buitenzijde vochtig uitslaat. Serveren in een voorgekoeld Margaritaglas. Zoals je op de foto kan zien zorgen het kokoswater en de Batida ervoor dat je een heel mooi schuimlaagje krijgt.

Ik heb enkel een maraschinokers toegevoegd aan mijn test-cocktail, maar dit is een cocktail waarmee je gerust alle registers kan opentrekken : een vers stuk ananas ? een spiesje met kokos ? een schijfje sinaasappel ? Het past eigenlijk allemaal bij deze zeer lekkere zomerse cocktail !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten