maandag 29 april 2019

Amore del cucciolo (Mocktail)

 
#MocktailMonday laat ik vaak aan mij voorbij gaan, omdat ik mocktails bedenken toch een stuk lastiger vind dan cocktails. Het is best een moeilijke oefening om lekkere mocktails te maken die door een breed publiek lekker zullen gevonden worden.

Omdat de wederhelft vorige week enkele wijsheidstanden liet verwijderen mocht ze enkele dagen geen alcohol of warme dranken nuttigen, dus besloot ik nog eens een poging te doen. Mijn doel was een eenvoudige en lekkere mocktail zonder fruitsappen. Gezien de tandproblemen leken agressieve fruitzuren immers ook geen goed idee. Suikersiropen zijn steeds uitgesloten vermits de wederhelft ook diabetes heeft.


Deze mocktail in Italiaanse stijl doet een beetje denken aan een Gin & tonic met een scheutje Campari of amaro erin. Best lekker, maar moet wel goed koud geserveerd worden.


Amore del cucciolo (Puppy love)


Ingrediënten
5 cl Seedlip Grove 42 (Alcoholvrije botanische spirit)
2 cl The Bitter Note (Alcoholvrije amaro)
Schweppes Premium Tonic


Bereiding
Eerst voegen we de Seedlip en amaro samen in een mengbeker met veel ijs. Goed roeren tot het mengsel perfect gekoeld is. Strainen in een coupeglas en aanvullen met gekoelde tonic. Versier met een cocktailkers.


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten