vrijdag 15 maart 2019

Sherrylovers Martini

Dit is beslist niet de mooiste cocktail die ik al ooit heb gemaakt, maar ik wou ook eens iets heel puurs doen. Tenslotte ben ik ook een grote fan van de Dry Martini en de Vesper Martini.

Laat ik maar beginnen met de stelling dat niet iedereen deze cocktail lekker zal vinden. Hij heeft wat men kan noemen de behoefte aan een ‘acquired taste’, net zoals dat vb. ook geldt voor een Negroni. Ik ken bijna niemand die een Negroni van de eerste keer echt lekker vond. Probeer het een paar keer en je wil niks anders meer.


Deze Martini-variant zal absoluut in de smaak vallen bij iedereen die houdt van sherry. Je kan het vergelijken met een Dry Martini, maar de smaak wordt door de sherry nog veel ‘droger’. In deze ‘crisp & clear’ cocktail is het dan ook de sherry die de smaak echt domineert. De Angostura bitters zorgen voor een klein beetje extra ‘afkruiding’, zoals bij een Pink Martini.


Sherrylovers Martini

Ingrediƫnten
4 cl Broker’s London Dry Gin
4 cl Tio Pepe Sherry (Palomino Fino)
Enkele druppels Angostura bitters

Bereiding
De gin en sherry gaan we samen roeren in een mengbeker met ijs. Roer minstens 15 seconden. Strain in een voorgekoeld Martiniglas of kies zoals wij voor een leuk vintage portoglas. Voeg enkele druppels Angostura bitters toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten