woensdag 1 augustus 2018

Cherry Walker - Cocktail met Kriekbier

Wie mij persoonlijk kent weet dat ik uiterst zelden bier drink. Ik denk zelfs niet dat ik per jaar aan 5 glazen zal komen. Toch heb ik altijd veel bewondering gehad voor de makers van lambiek-bieren. Gueuze en fruitbieren (vb. Kriek) die hierop gebaseerd zijn lijken eigenlijk in de verste verte niet op andere bieren.

Ik was dan ook bijzonder aangenaam verrast toen ik in het voorjaar op een grote drankenbeurs cocktails mocht proeven waarin deze biersoorten verwerkt waren. De recepten waren van de zeer deskundige hand van Jef Berben
. Uiteraard nodigt dit ook uit tot experimenteren, waarbij ik me wil houden aan de verhoudingen die Jef ook gebruikte. Onderstaande combinatie van whisky (rum-cask !) en kriek was alvast zeer geslaagd.

Cherry Walker

Ingrediƫnten
2 cl Johnnie Walker Rum Cask Finish Blenders Batch
2 cl vers limoensap
2 cl rietsuikersiroop
12,5 cl Wilderen Kriek

Bereiding
Voeg whisky, limoensap en suikersiroop samen in een groot wijnglas met ijsblokjes. Roer even om deze ingrediƫnten te mengen. Vul aan met het kriekbier en roer nog even heel kort. Versier met een muntblaadje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten