woensdag 23 maart 2016

Venuez16 - Enkele hoogtepunten


Deze week bracht ik een bezoek aan Venuez16, de grootste hospitalitybeurs met zonder twijfel ook de meest uitgebreide keuze aan geestrijke dranken. Het was reeds de zesde keer dat deze beurs doorging, maar voor mij was het de eerste keer dat ik er de sfeer (en veel meer) ging opsnuiven. Het was dan ook echt een feest voor de zintuigen. Heel veel nieuwigheden en speciale bottelingen. Horen, zien, ruiken, proeven en voelen.
In tegenstelling tot heel wat andere horecabeurzen leken de standhouders hier ook veel meer open te staan voor onze vragen en mocht alles ook geproefd worden. Ik denk dat ik nog nooit zo vaak op één dag een drankje heb afgewezen, maar anders was het zeker niet meer verantwoord geweest om nog naar huis te rijden.
Naast de vele standen was er ook een "Showbar" waar bekende bartenders en mixologen hun geheimen uit de doeken deden. Alle bekende brands waren aanwezig en probeerden zich te onderscheiden met een unieke beleving. Dwergen bij Hendrickx, bosnimfen bij Forest Dry Gin, flessen in vlees verpakt bij Butchers Gin, … je kan het zo gek niet bedenken of het was te zien op deze beurs. Het was uiteraard mijn bedoeling om inspiratie op te doen voor deze blog en wat materiaal te verzamelen voor mijn volgende artikels.
Hieronder alvast enkele hoogtepunten, tijdens de volgende weken volgen nog meerdere artikels over producten of cocktails die ik tijdens deze beurs mocht ontdekken :
(Butcher's Gin / Siegfried Gin / Copperhead Gin)

(X-Gin met chocoladesmaak, die we al eerder mochten testen op deze blog)

(Mancino Vermouth)

(Jack Daniel's Tennessee Whiskey)

(Manuel Wouters kwam zijn nieuwste gin voorstellen :
"Left Hook", een broertje voor de Uppercut)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten