maandag 22 mei 2017

Roe & Co Premium Irish Whiskey

Enkele weken geleden was ik aanwezig op de persvoorstelling van een gloednieuwe Ierse whiskey, die het gamma van Diageo mag vervolledigen : ROE & CO.

Deze nieuwe stokerij is gevestigd in het oude ‘power station’ van Guinness in Dublin. De naam is een ode aan George Roe, de man die in de jaren 1800 aan het hoofd stond van Ierlands grootste whiskystokerij.


Roe & Co is een premium blended Ierse whiskey, samengesteld uit hand-geselecteerde Ierse malts en graanwhiskies, gerijpt in bourbonvaten.
Deze premium blend heeft de typische zachtheid van driemaal gestookte Ierse whiskey en het perfecte evenwicht tussen de fruitigheid van de malts en de fluwelen romigheid van de graanwhiskies. 


Deze nieuwe whiskey werd voorgesteld in het unieke kader van ‘Cocktails at Nine’, een zeer stijlvolle speakeasy cocktailbar in de schaduw van de Antwerpse kathedraal. Helaas was ik door een zeer frusterende verkeersknoop aan de Kennedytunnel net te laat voor de presentatie, maar ik kon toch nog even praten met European Brand Ambassador Peter O’Connor en uiteraard mocht ik de whiskey ook proeven. Dat kon natuurlijk puur of in een aantal speciaal voor deze gelegenheid gecreĆ«erde cocktails, met steeds een opvallend accent van peer. De meest opvallende cocktail was een ‘milk punch’ van World Class bartender Dries Botty. Achter de bar stonden Raushad Rahamad en Yannick Draeyers. Persoonlijk vond ik de bereidingen wel lekker maar over het algemeen iets te zoet voor mijn smaak.


Deze whiskey is zeer lekker puur, met ijs of met een beetje appelsap en soda, maar handhaaft zijn smaak ook bijzonder goed in cocktails. Intussen heb ik deze whiskey ook kunnen proeven in een Old Fashioned en dat was absoluut een voltreffer.


Meer foto's op onze Facebook pagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten