Zoals ik al eerder heb vermeld op deze blog zijn premium jenevers absoluut iets om in de gaten te houden de komende maanden. Vandaag durft bijna niemand nog een “eenvoudige” Gordons gin met Schweppes en een schijfje citroen op tafel te zetten. Door het groeiende aanbod zijn we premium gins en tonics heel erg gaan waarderen. We kunnen evengoed dezelfde richting uit met jenever, wanneer deze op de juiste manier in de markt gezet worden.
De huidige generaties zullen niet meer zo snel een borreltje jenever achterover slaan als digestief, maar staan des te meer open voor nieuwe culinaire ervaringen en smaakvolle aperitiefmomenten.
Bruggeman Jenever, de eigenaar van het bekende Hasseltse jenevermerk, sloeg de handen in elkaar met On/Off Agency, het communicatiebureau van onder meer Tom Smeets, de achterkleinzoon van Gerard Smeets, stichter van Smeets Jenevers. Samen ontwikkelden ze een mooie strategie om de populariteit van de Hasseltse jenever terug op te krikken.
Vier bekende bartenders werden rond de tafel gezet om samen lekkere cocktails te bedenken met “Extra Smeets” als hoofdingrediënt : Lou Claessens (Bar Louwie - Hasselt), Jurgen Nobels (Uncle Babes - Gent), Senna Meloni (freelance bartender, voordien o.a. The Jane en Restaurant Danny) en de wandelende cocktail-encyclopedie Patrick America (Tafel Rond - Leuven).
Bruggeman Jenever, de eigenaar van het bekende Hasseltse jenevermerk, sloeg de handen in elkaar met On/Off Agency, het communicatiebureau van onder meer Tom Smeets, de achterkleinzoon van Gerard Smeets, stichter van Smeets Jenevers. Samen ontwikkelden ze een mooie strategie om de populariteit van de Hasseltse jenever terug op te krikken.
Vier bekende bartenders werden rond de tafel gezet om samen lekkere cocktails te bedenken met “Extra Smeets” als hoofdingrediënt : Lou Claessens (Bar Louwie - Hasselt), Jurgen Nobels (Uncle Babes - Gent), Senna Meloni (freelance bartender, voordien o.a. The Jane en Restaurant Danny) en de wandelende cocktail-encyclopedie Patrick America (Tafel Rond - Leuven).
Maar liefst 12 cocktails konden geproefd worden, verdeeld in drie “sterren” gradaties. De cocktails met één ster zijn eenvoudig thuis te bereiden, de cocktails met twee sterren zijn wat moeilijker en vragen wat extra voorbereiding, de cocktails met drie sterren zijn echt bedoeld voor professionele bartenders. Tijdens de komende maanden zal dit aanbod nog uitgebreid worden tot maar liefst 48 cocktails die eind van het jaar zullen worden samengevat in een cocktailboek.
Meer foto’s van deze schitterende avond in het centrum van Hasselt kan je terugvinden op onze Facebook pagina.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten