woensdag 24 juli 2019

Happy #NationalTequilaDay : Margarita Royale

 
Elke sterke drank en elke klassieke cocktail heeft zijn feestdag en vandaag is Tequila aan de beurt.

Happy #NationalTequilaDay !!!


Gelukkig kunnen we steeds rekenen op Rhonda (@the_margarita_mum ) om ons op de hoogte te houden van alles wat te maken heeft met Tequila en Margarita’s. Op haar Facebook en Instagram pagina’s vindt je massa’s waanzinnig lekkere recepten met de Margarita als rode draad.


Binnen de visie van mijn blog probeer ik steeds om zo eenvoudig mogelijke recepten te creëren en met jullie te delen. Ik koos vandaag voor een feestelijke versie van de klassieke Margarita, een lichtjes zurige cocktail die het perfect doet als verfrissend aperitief. Als alternatief voor Cointreau of een andere Triple Sec gebruik ik een lekkere Spaanse sinaasappellikeur die je o.a. bij Delhaize in de winkelrekken kan vinden.


Waar normaal Tequila de basis vormt van deze cocktail, bouw ik deze versie op rond de sinaasappellikeur. Ik gebruik dus iets minder Tequila in verhouding tot de sinaasappellikeur, maar vergeet niet dat er uiteraard ook nog alcohol zit in de schuimwijn.


Ik koos voor een Luxemburgse Crémant omdat ik zelf ook niet zo’n grote fan ben van cava. Ben je zelf een cava-liefhebber, doe gerust, maar gebruik alleszins een brut om het juiste resultaat te verkrijgen.


Margarita Royale


Ingrediënten
4 cl LIM Premium Narancello
3 cl Sierra Tequila Silver
3 cl Vers limoensap
Bernard Massard Séléction Brut


Bereiding
Voeg de likeur, Tequila en limoensap samen in een shaker met veel ijs. Krachtig shaken en serveren in een cocktailglas met een groot ijsblok. Aanvullen met gekoelde schuimwijn. Even heel kort roeren om te mengen. Versier met een vers of gedroogd limoenschijfje.


Enkele tips
- Vergeet niet te proeven tijdens de bereiding want het ene limoentje is het andere niet op vlak van zuurtegraad. Goed in balans brengen met de zoete sinaasappellikeur. Sommige bartenders gebruiken ook suiker of suikersiroop in Margarita’s maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.
- Drink minder, maar kwalitatiever. Drink dus zeker voldoende water. Met dit warme weer stijgt alcohol ook iets sneller naar je hoofd, dus geniet met mate en bij voorkeur van een lekkere en kwalitatieve cocktail !


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten