zondag 5 maart 2017

Verslag van ons bezoek aan L'Apereau in Blankenberge

L’Apereau in Blankenberge stond al een hele tijd op mijn verlanglijstje. Lang geleden ben ik enkele keren aanwezig geweest op het gala-event van de Horeca Awards, waar het team van L’Apereau meerdere keren een podiumplaats kreeg. Dat het een positieve ervaring zou worden stond dus vast.

L’Apereau is geen typische cocktailbar. Hier geen geheim adres of donkere locatie, maar een mooie heldere bar pal in het centrum van deze toeristische stad, vlakbij de jachthaven. Dat maakt natuurlijk ook dat hun aanbod iets meer op het grote publiek is afgestemd.

Nog een extra reden waarom ik deze bar absoluut wou bezoeken is het feit dat meerdere winnaars van de ‘World Class Bartender of the year’ competitie hier ooit hebben gewerkt. Een kweekschool voor bartalent, maar toch enigszins beperkt door de zeer toeristische locatie. Deze tegenstelling was beslist de moeite om er naartoe te rijden.

De menukaart is ingedeeld in verschillende segmenten en het aanbod is zeer uitgebreid. We kozen eerst twee cocktails op basis van rum en ananas. De cocktail van de wederhelft vond ik misschien iets te licht, maar dat is uiteraard persoonlijke smaak. Ikzelf had gekozen voor de ‘World Class’ versie die lekker spicy was. Deze cocktail was perfect in balans en dit is er eentje waar ik graag nog een keer voor zou terugkomen.

We besloten nog een tweede rondje te nemen en bestelden buiten de kaart om onze favoriete klassieke cocktails : Een Cosmopolitan en een Old Fashioned. Op de vraag of ze er een beetje creatief mochten mee aan de slag gaan antwoorde ik uiteraard positief. Beiden waren zeer correct en bereid zoals het hoort. Maar toch kwam hier een klein beetje die beperking naar boven.

Deze laatste cocktails waren perfect zoals ze moeten zijn, maar ik verwacht op dit niveau van cocktailbar om achterover geblazen te worden door smaak en/of presentatie en dat was toch niet het geval. De Old Fashioned op basis van Bulleit Bourbon en Bulleit Rye had meer punten kunnen scoren met een mooi blok clear ice en net iets meer of iets andere versiering. De Cosmopolitan van de wederhelft was lekker zonder meer, maar ook hier hoorden we als reactie “wel nogal basic hè”.

Voor de Spicy Pineapple kom ik hier absoluut terug en ik wil graag nog meer ‘World Class’ cocktails van hun kaart proeven, maar een Old Fashioned laat ik toch liever bereiden door Tom Steurs in Bar Burbure of Ran Van Ongevalle in The Pharmacy.

Extra tip : Vlak naast deze cocktailbar ligt het restaurant “Oberbayern” van dezelfde eigenaars. Laat je niet misleiden door het heel erg foute interieur, de steaks zijn hier zeer lekker !
Meer foto's kan je terugvinden in het album op onze Facebook Pagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten