zaterdag 15 december 2018

Stijlvolle Geschenktips : Nordés Gin

 
Wanneer we het hebben over gin dan gaat mijn persoonlijke smaak vooral naar een lekker bittere London Dry Gin of naar de eerder kruidige gins. Maar ik weet dat ik ook heel wat lezers en volgers heb die houden van florale gins. Voor hen zet ik in de reeks “Stijlvolle geschenktips” dan ook heel graag Nordés Gin in de kijker.

Nordés is een Spaanse gin uit Galicië, aan de noordwestelijke kust. Het is een vrij kleine stokerij in San Pedro de Sarandón, op een half uurtje rijden van het beter gekende Santiago de Compostella. Voor mij is het aroma van deze gin echt typisch Spaans: fruitig, floraal, geparfumeerd. Zoals mijn wederhelft opmerkte “Het lijkt alsof er een snoepje is in opgelost”. Ik begrijp uiteraard de keuze, want het grote publiek is stapelgek op de iets zoetere en florale smaken.

Nordés Gin wordt gestookt met elf natuurlijke botanicals, waarvan er zes in het wild worden geplukt in eigen streek: salie, laurier, verbena, eucalyptus, pepermunt en zeekraal. Daarnaast gebruiken ze ook vijf aangekochte botanicals: jeneverbessen, gember, kardemom, hibiscus en zwarte thee. De basis van deze gin is een distillaat van Albariño druiven.


Momenteel ligt er een mooie geschenkverpakking in de supermarkten met een fles Nordés gin en een mooie ijsemmer voor je huisbar. Wij kozen voor een kleurig gepimpte Gin & Tonic, die we nog net iets Spaanser maken met wat extra hibiscus.


Galicia Gin & Tonic

Ingrediënten
5 cl Nordés Gin
Fever-Tree Indian Tonic
Twee barlepels gedroogde hibiscus


Bereiding
Voeg de gin en gedroogde hibiscus samen in een mengbeker zonder ijs. Roer met de barlepel tot de gin begint te kleuren. Giet doorheen een fijn zeefje in een cocktailglas. Voeg veel ijs en tonic toe.


Dit is een zeer aromatische gin, dus ga liever niet te wild met de garnering. Voeg hooguit enkele blaadjes salie toe om het aroma aan te vullen.


Dit geschenkpakket met ijsemmer is onder meer verkrijgbaar bij Delhaize.

 
Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. The Xmas themeweek recommendations are entirely personal and all chosen by me. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations that were chosen for me instead of by me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten