maandag 17 december 2018

Stijlvolle Geschenktips : Monkey Shoulder

 
Monkey Shoulder is zeker geen onbekende op onze blog, meer zelfs… het is mijn favoriete blended speyside whisky. Het is een 100% pure malt whisky die uiterst geschikt is voor cocktails. Het is een blend van (alleen!) drie single malts van uitstekende kwaliteit (Glenfiddich, The Balvenie en Kininvie) en is lekker zacht. Recent maakte hij nog deel uit van onze Old Fashioned Week, dus doe ik er vandaag iets helemaal anders mee. Deze whisky werkt prima in eender welke cocktail, dus maak ik een wat zachtere versie van de Boulevardier.

Voor de eindejaarsfeesten ligt er een schitterende geschenkverpakking in de winkels, waarbij de fles opgesloten zit in een kooi, waaruit hij hardnekkig probeert te ontsnappen door King Kong-gewijs de tralies open te plooien. Deze leuke geschenkbox is momenteel verkrijgbaar bij de betere drankenhandel. (Richtprijs: 31,99 €)


Monkey-Groni : A Negroni with an attitude


Ingrediënten
4,5 cl Monkey Shoulder Blended Whisky
3 cl Campari
3 cl Forest vermouth Red.


Bereiding
Voeg alle ingrediënten samen in een mengbeker met veel ijs. Krachtig roeren tot de cocktail voldoende gekoeld en gemengd is. Strainen in een Old Fashioned glas met een groot ijsblok. Versier met een citruszeste.


Disclaimer : All pictures and texts are copyrighted by Geert Conard and Esito Management & Communications unless stated otherwise in the article. The Xmas themeweek recommendations are entirely personal and all chosen by me. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations that were chosen for me instead of by me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten