zondag 4 november 2018

OFW - Angostura N°1 Old Fashioned

 
Belofte maakt schuld. In mijn bespreking van de ‘limited edition’ Angostura Cask Collection N°1 rum verklapte ik reeds dat ik hier ook mee aan de slag zou gaan tijdens de Old Fashioned Week. Angostura is ook één van de officiële partners van de Old Fashioned Week, dus besloot ik om voor deze cocktail echt “all the way” te gaan met producten van het House of Angostura.

Ik probeer uiteraard wel rekening te houden met de typische eigenschappen van deze unieke rum. Persoonlijk vind ik deze botteling meer spiritueus, minder het typische “chocolade-rum” verhaal. Ik probeer dus om de ontbrekende schakels wat in te vullen en de aanwezige ondertoon te versterken.

Angostura N°1
OId Fashioned


Ingrediënten
5 cl Angostura N°1 rum
2 cl Amaro di Angostura
1 cl rietsuikersiroop
2 dash Angostura bitters
1 dash Chocolate bitters

Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een groot mengglas met veel ijs. Roer gedurende minstens 15 seconden tot alles mooi geblend en gekoeld is. Strainen in een Old Fashioned glas met vers ijs. Versier met een gedroogd schijfje sinaasappel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten