woensdag 5 september 2018

Van Italië naar de Caraïben : Scuro Speziato

 
Het leuke aan mijn hobby als drinksblogger is dat je na een tijdje wel wat flessen in je homebar hebt staan om mee te experimenteren. Hoe werkt dat dan ? De inspiratie haal ik vooral uit oude cocktailboeken met klassieke recepten… en het internet. Meestal start je met de basisspirit van je keuze en bouw je verder op. Maar soms doe je het ook wel eens andersom.

In dit voorbeeld ging ik eerst de smaken van de amaro en de cold brew samenvoegen met iets Italiaans in gedachten. Ik wou dan wat fraîcheur toevoegen met het limoensap, wat ik weer in balans moest brengen met suikersiroop. Op dat punt deed de cocktail me niet langer denken aan Italië, maar aan de Caraïben. En dus besloot ik om te eindigen met een stevige portie Dark Spiced Rum. Het Italiaanse steken we dan maar in de naam ;-)


Scuro Speziato


Ingrediënten
5 cl World’s End Dark Spiced Rum
3 cl Amaro Montenegro
3 cl Conker Cold Brew Coffee Liqueur
2 cl Vers Limoensap
1 cl Rietsuikersiroop


Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een shaker met veel ijs. Stevig shaken en dubbel zeven in een Old Fashioned glas met een groot ijsblok. Versieren met een cocktailkers en een gedroogd schijfje sinaasappel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten