woensdag 26 september 2018

Queens Cetriolo

 
Enkele weken geleden was ik aanwezig op de Belgische finale van de Amaro Montenegro ‘Vero Bartender’ cocktailwedstrijd. Amaro Montenegro is een traditionele Italiaanse amaro, die nog steeds gemaakt wordt volgens het originele recept uit 1885. Dit is een bitterzoete kruidenlikeur die absoluut fantastisch werkt in cocktails. Daarom wou ik ook graag eens een #reshake doen van een cocktail die ergens al eens een wedstrijd heeft gewonnen.

Deze Queens Cetriolo is van Deniz Quick uit Duitsland. Op het eerste zicht een vrij rare smaakcombinatie, maar als deze smaken samenvloeien krijg je echt een heerlijke cocktail, die er ook nog eens leuk uitziet. Hier is ongetwijfeld veel experimenteerwerk aan vooraf gegaan. Uiteraard is deze versie lichtjes aangepast met de flessen die ik voorhanden heb.

Binnenkort lezen jullie trouwens nog meer over de Vero Bartender competitie, want de laatste week van november ben ik in Italië voor het ‘Montenegro Residency’ programma. Ik zal als blogger aanwezig zijn op de ‘Vero Bartender - International Finals’ in Bologna, maar daarnaast zijn er ook nog workshops en masterclasses die doorgaan in Firenze en Rome. Alweer een uniek event waar ik vast en zeker enkele leuke artikels over kan schrijven.


Queens Cetriolo


Ingrediënten
6 cl Amaro Montenegro
4,5 cl Aalborg Aquavit
1,5 cl House of Broughton Komkommersiroop
1,5 cl Vers citroensap
Champagne


Bereiding
Alle ingrediënten, buiten de Champagne, mogen in een shaker met veel ijs. Krachtig shaken gedurende een 15tal seconden. Dubbel zeven doorheen een fijn zeefje in een mooi coupeglas. Aanvullen met Champagne.


Voor het coupeglas koos ik het Deense merk Holmegaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten