woensdag 27 juni 2018

Popcorn Old Fashioned

Enkele dagen geleden ging de zomer officieel van start. In de stad waar ik woon is er dan elk weekend wel ergens een kermis, in het centrum of in één van de deelgemeenten. Soms ook in combinatie met andere zomeractiviteiten. Met kermissen heb ik altijd al een haat/liefde verhouding gehad. Ik heb het niet zo erg voor drukte en lawaai en de attracties zeggen me ook niet echt veel. Maar wat me altijd terugbrengt naar mijn kindertijd zijn de vele heerlijke geuren op de kermis. Verse smoutebollen, karamelappels, geroosterde noten en vers gepofte popcorn. Lekkere zoete geuren die je vroeger alleen tegenkwam op de kermis en de rest van het jaar moest missen. Vooral verse popcorn heeft een overweldigend aroma zoals er geen tweede bestaat.

Monin Popcorn Siroop 
stond al een hele tijd op mijn verlanglijstje. Ondanks het feit dat Monin siropen op heel wat plaatsen verkrijgbaar zijn, is dit toch een variant die je blijkbaar niet overal kan vinden. Tijdens een relaxweekendje in Durbuy zag ik ‘m plots in de rekken staan in een winkeltje met streekproducten. Wanneer je ruikt aan deze siroop wordt je echt achterover geblazen door een overweldigende warme geur van verse popcorn met als extra een lichte toets van noten.

Ik wou altijd al graag een Bourbon Old Fashioned maken met deze siroop en om ook iets mee te nemen uit mijn vorige artikel wil ik graag het zoete van de popcorn combineren met het kruidige en bittere van een amaro. De subtiele notentoets versterk ik met een paar dashes notenbitters.
Een heel erg “All American” Old Fashioned, maar – geloof me vrij – super lekker !
 
 
Popcorn Old Fashioned

Ingrediënten
6 cl Bulleit Bourbon
2 cl Amaro di Angostura
2 cl Monin Popcorn siroop
2 dashes The Bitter Truth ‘Drops & Dashes’ – The Nut


Bereiding
Alle ingrediënten samenvoegen in een mengbeker met veel ijs. Stevig roeren gedurende een 15-tal seconden. Strainen in een Old Fashioned glas met een grote ijsbal. Versieren met een cocktailkers en uiteraard serveren met vers gepofte popcorn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten