woensdag 30 mei 2018

Queen Bee

In de voorbije weken heb ik een aantal Manhattan- en Negroni-achtige cocktails gemaakt waarin een klein beetje koffielikeur echt wonderen deed. Maar nu vroeg ik me toch af of er ook andere cocktails bestaan, waarin de koffielikeur geen klein bijrolletje krijgt, maar een heuse hoofdrol. En is in dat geval die koffie toch niet te overheersend, waardoor je alle andere ingrediënten niet eens meer proeft ?

De Queen Bee is een mooi voorbeeld van een ‘after dinner’ cocktail waarin dit echt schitterend werkt. Ik maakte mijn eigen versie met honingsiroop en absint bitters.

Queen Bee

Ingrediënten
30 ml Conker Cold Brew Coffee Liqueur
25 ml Belroy’s Vodka
10 ml Magnífica de Faria Cachaça
15 ml honingsiroop
3 druppels Absint bitters

Bereiding
Voeg alle ingrediënten, buiten de bitters, samen in een shaker met veel ijs. Krachtig shaken tot de bereiding echt ijskoud is. Dubbel strainen in een tumblerglas met een groot ijsblok. Enkele druppels absint-bitters toevoegen. Versieren met een cocktailkers en een bloemetje… want zonder bloemetjes kunnen bijtjes geen honing maken !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten