zondag 18 februari 2018

Monkey Power

Af en toe wil ik het graag eens herhalen, het grootste verschil tussen Double Strainger en andere cocktailblogs is dat we ernaar streven om lekkere cocktails te bereiden met ingrediënten die je kan vinden in de reguliere supermarkt en drankenhandel. Zelfgemaakte bereidingen zoals siropen proberen we zoveel mogelijk te vermijden of we bieden ook een alternatief aan. Siropen hebben immers een beperkte houdbaarheid en speciale siroopsmaken gebruik je thuis zeker niet elke dag.

De gembersiroop uit dit recept komt van de invoerder van Fentimans Tonic en is verkrijgbaar in de betere drankenhandel.

Ook de recepten hoef ik niet steeds uit mijn eigen hersenen te distilleren. Soms lees ik ergens een recept en krijg ik onmiddellijk zin om het uit te proberen. Dat was ook het geval met deze “Monkey Power” van Camille Chaveron. Monkey Shoulder is een zeer lekkere blend van uitsluitend single malt whisky, waarmee we ook al aan de slag gingen tijdens de Old Fashioned Week
.

Monkey Power

Ingrediënten
3,5 cl Monkey Shoulder
2 cl Maraschino kersenlikeur
1,5 cl House of Broughton Gembersiroop
2 cl vers citroensap
1 eiwit

Bereiding
Voeg alle ingrediënten samen in een shaker zonder ijs. Krachtig (droog) shaken gedurende 10 seconden. Ijsblokken toevoegen en opnieuw shaken gedurende 15 seconden. Serveren in een voorgekoeld Martiniglas. Afwerken door een beetje kaneel over de cocktail te raspen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten