woensdag 11 oktober 2017

Savourist selected by Double Strainger (2/3) : Rum

Deze maand krijg je bij Savourist de “Selectie van Double Strainger”.

Het Whisky-abonnement bespraken we reeds in een eerder artikel, vandaag gaan we dieper in op het Rum-abonnement.

Rum-abonnement - Oktober 2017


• World’s End Dark Spiced
• World’s End Falernum
• World’s End Tiki Spiced


De World's End Dark Spiced variant bestaat al wat langer en heeft intussen al een hele reeks gouden medailles weggekaapt. De Falernum (ontwikkeld i.s.m. Rob Biesmans van Koks&Tales) en de Tiki Spiced (ontwikkeld i.s.m. Tom Neijens van The Drifter) zijn gloednieuw en absoluut verrassende topproducten. Onlangs was ik uitgenodigd op de voorstelling van deze twee nieuwkomers 
en was zeer verrast door de uitzonderlijke kwaliteit van deze rums.

Toen ik drie smaakvolle rums moest kiezen voor deze selectie lag het dan ook voor de hand dat ik absoluut dit drietal wou laten proeven. Het zijn drie totaal verschillende ‘spiced rums’, die zowel puur als in een cocktail elke rum-liefhebber zullen bekoren.

Enkel voor World’s End Falernum zou ik adviseren om deze niet puur te proeven, maar met een ijsblokje. Gooi het ijsblokje erin en roer even zodat de spirit echt goed koud is. Met de Dark Spiced maak ik ook regelmatig een lekkere Rum Old Fashioned.

Als cocktail bij het Rum-abonnement kies ik voor de zeer lekkere Blazing Britt, die ik tijdens de voorstelling ook mocht proeven.

Blazing Britt

Ingrediënten
1x Savourist proefbuisje World’s End Dark Spiced rum
1x Savourist proefbuisje World’s End Falernum rum
15 ml Pierre Ferrand Curacao (Mag ook een andere Triple Sec of Cointreau zijn als alternatief)
30 ml vers limoensap
15 ml gembersiroop

Bereiding
Alle ingrediënten samen in een shaker met ijs. Krachtig shaken en dubbel zeven in een voorgekoeld coupeglas.
Heb je geen gembersiroop in huis maar wel gewone suikersiroop ? Muddle een paar schijfjes verse gember in je shaker voor je het ijs en de rest van de ingrediënten toevoegt !

Nog geen abonnee van Savourist ? Gebruik nu onze kortingcode DOUBLESTRAINGER voor 6€ korting op de eerste maand van een maandabonnement. Ideaal voor wie deze maand onze selectie wil proeven. Het abonnement opzeggen is mogelijk op elk moment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten