zondag 27 augustus 2017

Campari-Tonic ... en een teaser !

Meerdere mensen vroegen me of ik tijdens de #Amaroweek ook nog iets zou doen met Cynar of met Franse bitters zoals Amer Picon. Nu is het natuurlijk zo dat ik vooraf al had aangekondigd dat ik er geen “volledige” themaweek van zou maken zoals bij de #Negroniweek of #oldfashionedweek. Ik hou de overige bitters dus nog even achter de hand voor een volgende editie, maar ik heb wel nog een andere verrassing in mijn shaker…

Terwijl ik rustig geniet van een eenvoudige Campari-Tonic kijk ik al uit naar volgende week, wanneer ik nog een klein verlengstuk zal breien aan deze editie van de #Amaroweek. Binnenkort verschijnt er namelijk een gloednieuwe premium bitter op de Belgische markt. Eentje die volgens insiders van een uitzonderlijk hoge kwaliteit zal zijn. Binnen een dikke week komen de eerste flessen toe in ons land, bedoeld als preview voor enkele zorgvuldig geselecteerde cocktailbars, die er nieuwe cocktails mee gaan ontwikkelen voor de promotiecampagne. De brandmanager van dit merk heeft beloofd dat één van die allereerste flessen onze richting zal uitkomen en dat we deze mogen bespreken op onze blog.


Nieuwsgierig ? Ik alvast wel !


Nog even over de Campari-Tonic. Deze verfrissende apero maak je net zo eenvoudig als een Gin-Tonic en heeft alles in huis om een perfect aperitief te zijn. Een mix van een bitterzoete likeur en een bittere tonic geeft een verrassend fris resultaat.


CAMPARI-TONIC

Ingrediënten
5 cl Campari
15 cl Tonic


Bereiding
Vul een groot bolglas met flink wat ijsblokken. Voeg de Campari toe en vul verder aan met de tonic, bij voorkeur via de steel van een barlepel zodat er niet te veel bubbeltjes verloren gaan.


Even heel kort roeren en genieten maar !

Voor de liefhebbers mag er nog een schijfje verse limoen bij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten