zaterdag 24 juni 2017

Cocktails met restjes : Frozen Strawberry Daiquiri

Om de zoveel tijd ruimt de foodbloggende wederhelft (Tineke’s Cucina) de koelkast op en tracht ze met de gevonden restjes toch nog een creatieve maaltijd te bereiden. Ook in de bar kan je zonder probleem restjes omtoveren tot een heerlijk aperitief.

In de koelkast vonden we nog een half bakje aardbeien die er net niet meer smakelijk genoeg uitzagen om zo op te eten. We vonden ook nog een dikke schijf ananas die wellicht een paar dagen later toch in de vuilnisemmer zou belanden.


Ik trok mijn kleurrijkste Hawaï-hemdje aan, waste de aardbeien, ontdeed ze van het groene kroontje en deed ze in de blender. De helft van de schijf ananas sneed ik in blokjes en deze mochten eveneens in de blender. Daarbij voegen we de overige ingrediënten en een volledig bakje ijsblokjes.


Ik adviseer om voorzichtig te blenden, liefst pulserend. Wanneer de ijsblokjes gemalen zijn, nog even kort maar stevig doorblenden en dan serveren in voorgekoelde Martiniglazen. Versieren met een mooi stukje ananas.


Frozen Strawberry Daiquiri


Ingrediënten (per glas)
5 cl Bacardi Rum (wit)
3 cl Vers citroensap
2 cl Suikersiroop
5 of 6 aardbeien (Deze hoeveelheid is uiteraard afhankelijk van de dikte van de aardbeien, ik gebruikte per persoon een vijftal aardbeien en ongeveer 1/6 van een schijf ananas)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten