woensdag 29 maart 2017

Beursbezoek Venuez17

Als drinksblogger is de Venuez-beurs zowat het absolute hoogtepunt van het jaar. Meer dan 100 beursstanden met een overzicht van quasi alle sterke dranken en nieuwigheden die in de komende tijd onze Belgische bars zullen gaan serveren. De standen varieerden van een eenvoudige tafel waarop een gloednieuw distillaat kon worden geproefd, tot werkelijk schitterende beurstanden waar je met open mond kon staan naar kijken.

Klik zeker door naar onze Facebook pagina, waar ik een album heb klaargezet met heel wat foto’s van mijn bezoek.  


De mooiste combinatie van stand en concept vond ik persoonlijk Campari Negroni. Een knappe bibliotheek-stand, waar je een keuze kon maken uit honderden verschillende Negroni-recepten, stuk voor stuk bedacht en klaargemaakt door Belgische bartenders. Ik koos voor een versie op basis van een lekker rokerige Mezcal, bedacht door Janah van Cleven van The Pharmacy.


Zowel Smeets als Filliers hadden mooie standen waar enkele speciale spirits te ontdekken waren. Bij Filliers mochten we proeven van stalen uit vaten die momenteel nog liggen te rijpen in de kelders in Deinze.

Ook een (voor mij althans) nieuwe smaakervaring was Italicus, een Italiaans aperitief op basis van bergamot. Mogelijk ook wel een leuk ingrediënt voor cocktails.

Ik verliet de beurs met mijn fototoestel in de hand, vermits mijn fototas intussen vol met stalen zat. In de komende weken mogen jullie dan enkele lekkere reviews verwachten. Er werden tevens afspraken gemaakt voor meerdere events en tests voor de nabije toekomst. Voor de komende maanden zitten we dus zeker goed !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten