zaterdag 3 december 2016

Stijlvolle geschenktips: Codorniu geschenkbox Cuvée Barcelona

Tijdens de voorbije weken bezocht ik heel wat foodshows en pressdays om inspiratie op te doen voor mijn blogartikels tijdens deze feestmaand. Uit het ruime aanbod heb ik uiteindelijk een tiental producten geselecteerd als ‘stijlvolle geschenktips voor de eindejaarsfeesten’. Deze producten heb ik vervolgens persoonlijk getest en mijn ervaringen deel ik in een reeks ‘review-artikels’ tijdens deze themaweek. Eén van de voorwaarden bij de selectie was dat iedereen deze producten moet kunnen aankopen. Producten die vb. alleen verkrijgbaar waren bij horeca-groothandels, waar je alleen binnen mag als restaurant- of caféhouder, vielen dus uit de (stoom)boot.

Om een artikelreeks over ‘Stijlvolle geschenken’ te starten zijn bubbels uiteraard een voor de hand liggende keuze. In het voorjaar, tijdens de Lente-foodshow bij Delhaize, had ik reeds kennis gemaakt met de cava’s van Codorniu, mijn interesse ging toen vooral naar de alcoholvrije variant. Tijdens deze feestmaand ligt er een mooi geschenkpakket in de winkels met de ‘Cuvée Barcelona 1872’. In het pakket zitten twee flessen cava en twee mooie bijpassende glazen.
Met de Cuvée Barcelona 1872 brengt Codorniu een hommage aan hun geschiedenis. 1872 was namelijk het jaar waarin Josep Raventós zijn allereerste fles cava produceerde. De Cuvée Barcelona werd geproduceerd met dezelfde technieken van een halve eeuw geleden, maar uiteraard aangepast aan de huidige tijd.
In de fles vinden we een mooie heldergele brut schuimwijn van Macabeo, Parellada en Xarel-Lo druiven uit de regio Penedès. Deze schuimwijn heeft een aroma van wit fruit (appel, peer), maar toch ook best wat citrus en bloemen.
Deze schuimwijn kan je serveren op eender welk ogenblik van de dag, zelfs bij ontbijt, lunch of diner. De smaak sluit schitterend aan bij koude aperitiefhapjes, sardines, escargots, wit vlees, rijstgerechten, cannelloni, … een zeer veelzijdige schuimwijn die zeker de nodige eetlust zal opwekken voor al het lekkers wat er deze maand op tafel komt !
Deze ‘Cuvée Barcelona’ geschenkverpakking is verkrijgbaar bij Delhaize.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten