vrijdag 18 maart 2016

Delhaize Food Show Lente/Zomer 2016

Deze week was ik uitgenodigd om samen met een groep foodbloggers een kijkje te nemen op de Delhaize Food Show Lente/Zomer 2016, waar alle nieuwigheden voor de volgende maanden werden voorgesteld… en we mochten ze ook proeven !

Uiteraard was ik vooral geïnteresseerd in de nieuwigheden op vlak van dranken en daar zaten toch enkele lekkere verrassingen tussen. Een kort overzicht :  
Fruitsappen “Wereldsmaken”
Vier fruitsappen die elk een unieke smaak hebben en die je zo doen wegdromen naar de werelddelen waarvan ze afkomstig zijn.

·         Taste of Cuba : De Mojito onder de fruitsappen.
·         Taste of South Africa : Exotische sappen van o.a. Baobab en roze Guave.
·         Taste of Hawaï : Ananassap en kokoswater met een vleugje gember.
·         Taste of India : Zoet en romig sap met mango en specerijen.

Cawston Press 
Versgeperste fruitsappen gemengd met spuitwater. Verkrijgbaar in blikjes met drie variëteiten : Rhubarb, Ginger Beer en Elderflower.
De Ginger Beer variant bevat ook appelsap en was zeer verrassend. De meeste Ginger-Ale’s die we vinden in de supermarkt zijn eigenlijk vrij zoete limonades, maar in deze variant proeven we een zeer spicy gember, maar tegelijk ook de zachtheid en fruitigheid van de appel.  
 

Codorniu Zero - Alcoholvrije schuimwijn

Volgens mij zullen heel wat mensen een gigantische drempel moeten overwinnen om dit product aan te kopen. De vrees dat dit een soort “Kidibul” zou zijn is echter volledig onterecht. Ik vond deze schuimwijn zeer lekker en op het eerste zicht zou je niet eens doorhebben dat er geen alcohol in zit. Lekkere smaak, heel fris en voldoende bubbels. Ook een Bob wil wel eens iets anders dan fruitsap.


Left Hook Gin

De bekende mixoloog van Njam TV, Manuel Wouters, stelde tijdens dit event zijn “Left Hook” Gin voor, een broertje van de eerder verschenen “Uppercut”.
We mochten deze gin proeven met Fentimans Tonic en deze werd zeker goed bevonden. Een mooie bittere Gin-Tonic zoals ik ze graag heb.

Premium limonades
Door het grote succes van de Gin-Tonics zijn er ook heel wat lekkere Premium Tonics en Premium Limonades op de markt gekomen. Fentimans Rose Lemonade kende ik al, maar Fentimans Wild English Elderflower was nieuw. Bijzonder lekker en zeer goed te combineren met een klare alcohol als Gin of Wodka. Het suikergehalte zit ook een flink stuk lager dan bij de Rose Lemonade.
Manuel Wouters liet ons eenvoudige maar zeer verfrissende cocktails proeven met Prosecco.

Rosecco : ½ Prosecco + ½ Fentimans Rose Lemonade
Hugo : ½ Prosecco + ½ Fentimans Wild English Elderflower

Eau de Coco Pure / Genuine Coconut
Een heuse kokosnoot die je kan openen als een blikje. Het leek een knotsgek idee, maar als je de noot in je hand hebt lijkt het nog zo gek niet, al moet je uiteindelijk de noot toch nog steeds kapot maken om aan het vruchtvlees te komen. Ik begon al spontaan te fantaseren over een lekkere cocktail waarbij ik het kokoswater eerst zou mixen met rum en dan terug in de noot spuiten. Ik zag mijn gasten al rondlopen op een feestje met een kokosnoot met een kleurig rietje in de hand. Een maf idee, maar met unieke mogelijkheden voor een originele zomerse cocktail !
Uiteraard werden er ook nog heel wat nieuwe bieren en wijnen voorgesteld, maar in eerste instantie waren het toch bovenstaande dranken die het meest tot mijn verbeelding spraken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten